Habitatge Marià Aguiló

( versión en castellano a continuación de la versión en catalán)

Aquest projecte és un exemple clar de com un bon disseny i una bona distribució pot transformar i revaloritzar completament un immoble. Aquest habitatge era un típic exemple dels pisos del Poblenou de principis de segle, molt fosc, allargat i molt compartimentat, comptava amb un llarg passadís, habitacions traster sense ventilació i falsos sostres molt baixos que no deixaven veure tot el seu potencial. El bany, típic també d’aquesta època, era a la galeria de forma separada i malbaratant la millor part de l’habitatge a nivell de llum i vistes, en comptes de procurar aquest recurs tan important per a les habitacions.
El primer que es va fer, va ser eliminar els falsos sostres i els envans existents i crear un gran estintolament en façana posterior deixant entrar la llum a dojo. A continuació, es va crear una nova distribució amb tres habitacions, dos banys complets i un espai diàfan on hi ha la sala d’estar, menjador cuina. Aquesta distribució es va crear de manera que formés espais independents, però alhora que no entorpís el pas de la llum amb una separació fluida i estudiada.

Este proyecto es un claro ejemplo de cómo un buen diseño y una buena distribución puede transformar y revalorizar completamente un inmueble. Esta vivienda era un típico ejemplo de los pisos de Poblenou de principios de siglo, muy oscura, alargada y muy compartimentada, contaba con un largo pasillo, habitaciones trastero sin ventilación y falsos techos muy bajos que no dejaba ver todo su potencial. El baño, típico también de esta época, se encontraba en la galería de forma separada y malgastando la mejor parte de la vivienda a nivel de luz y vistas, en vez de procurar este recurso tan importante para las habitaciones.  

Lo primero que se hizo fue eliminar los falsos techos y los tabiques existentes y crear un gran apeo en fachada posterior dejando entrar la luz a raudales. A continuación, se creó una nueva distribución con tres habitaciones, dos baños completos y un espacio diáfano donde se encuentra el salón comedor cocina. Esta distribución se creó de tal forma que formara espacios independientes, pero a la vez que no entorpeciera el paso de la luz con una separación fluida y estudiada.

Categorías: ViviendasEtiquetas: , , , , , , ,

marlprat

Arquitecta técnica especializada en interiorismo y Master en Retail Design.